ישראל זעירא: הכירו את ראש יהודי

ישראל זעירא הוא הבעלים והיזם מאחורי חברת הבנייה המצליחה ״באמונה״. אולם ״בשביל הנשמה״, זעירא עוסק בפעילות התנדבותית בעמותה שהקים, בשם ״ראש יהודי״. ראש יהודי הינו מרכז להעמקת מודעות יהודית למי שחפץ בכך. המטרה של הארגון, היא שמי שיבחר להעמיק את רגשות הזהות והשייכות שלו עם היהדות, יוכל לעשות זאת, אפילו אם הוא נמצא בלב העיר תל אביב.

זעירא עבר עם אשתו מוריה ו8 ילדיו לפני 3 שנים ומתגורר ליד ככר דזנגוף, והצטרף לקבוצת משפחות קטנה שמקיימת קהילה ייחודית. 

 הרבנים של ראש יהודי, מלמדים מתורתו של הרב קוק, אשר התנגד לכפייה דתית, אך שאף לקדם שמירת מצוות מתוך יראת שמים.

ישראל זעירא, כיצד הוקמה עמותת ראש יהודי?

לוגו ראש יהודי

ישראל זעירא: ״אני הייתי מנכ"ל בישיבת שבי חברון שהייתה בחברון. לאחר הסכמי אוסלו, הייתה אי ודאות לגבי עיר האבות: האם יפנו אותה במסגרת ההסכמים וכדומה. בזמנו יצאנו תלמידי הישיבה ועוד מתנדבים רבים בקמפיין הסברה למען חברון  שסיסמתו הייתה ״חברון מאז ולתמיד״. המטרה הייתה להצביע על הקשר של העם היהודי לחברון, כדי שחלילה לא יפנו אותה.

אחרי שהקמפיין הצליח, והגענו לתהודה ציבורית מרשימה, ראינו כי טוב, והמשכנו הלאה ליישם את ההצלחה במקומות נוספים.  המטרה שלנו הייתה להפיץ את משנתו של הרב קוק ולדבר יהדות במובן העמוק והשורשי. הקמנו עמותה, קראנו לה ״ראש יהודי״, ורצינו להביא אותה ללב הארץ, לתל אביב. הקמנו, הרב גיא עשת ואני מערך שיעורי אמונה ופילוסופיה יהודית, עם הזמן עברו משפחות למרכז ת"א, כאנשי צוות של המרכז שפתחנו, נדמה לי שהבאנו קירוב לבבות גדול בעם ישראל. עם זאת, כמובן שהמלאכה עוד רבה״.

אילו פעילויות אתם עושים?

ישראל זעירא:  מעבירים שיעורי תורה ואמונה, מידות, חסידות, תנך, תלמוד ופסיכולוגיה יהודית. צעירים הנמצאים בתהליך תשובה, או בהתענינות ראשונית, מקבלים מענה של עצה והכוונה. כמו כן, אנחנו עושים הדרכות חתן-כלה לפני חתונות ברוח יהודית, סדנאות זוגיות לפו"פ, לימוד קריאת הפטרה לבר מצווה, ימי עיון ודיבייטים בנושאים שונים ועוד. בנוסף, אנחנו מוציאים לאור ספרים וספרונים שונים, המפיצים את משנתו העמוקה של הרב קוק באופן שניתן להבינו בשפת ימינו.

לאורך השנים, היו איתנו בנשיאות העמותה אנשים רמי מעלה. ד״ר יעקב ויינרוט ז״ל, וד"ר יעקב נאמן ז"ל ואנשי אקדמיה בולטים כמו פרופ׳ יהודה סקורניק ופרופ׳ יהודה פרידלנדר. גם מלמדים אצלנו רבנים מובילים, כמו הרב יהושע וידר, הרב יהונתן נמדר, הרב קובי וולק ועוד״. הקמנו קהילה ייחודית של צעירים וצעירות במרכז ת"א, שבה החסד ואהבת ישראל הם מנוע צמיחה אישיותי להתפתחות, לצד לימוד תורה תפילות בלב דזנגוף ולימוד עצמי בחברותות. רק לאחרונה התפרסם המרכז בזכות תפילת נעילה ביום הכיפורים האחרון שהתקיימה בככר דזנגוף ובכלל בימי הקורונה מתקיימת שם תפילת ליל שבת באופן קבוע. 

ישראל זעירא מעביר שיעור במרכז ראש יהודי
ישראל זעירא מעביר שיעור במרכז ראש יהודי

מה מייחד את המרכז שלכם? 

נדמה לי שאנו מחפשים את המכנה המשותף העמוק של היותנו עם ישראל ומחדשים שאהבת ישראל אינה ויתור על  דעות מנוגדות או השטחה ורידוד של תכנים, אלא להפך. אנו מדברים בשפה אינטלקטואלית שמושכת צעירות וצעירים רציניים שחפצים להתקרב לתורה או ללמוד בעומק. 

מה החזון שלך? 

תנועה של אלפי אנשים שמפיצים תורה ציונית ועמוקה בכל מקום בארץ ובעולם תוך הבנה ששליחות הינה מסירות נפש אישית כדי לקרב את עם ישראל זה לזה ולאבינו שבשמיים. אנחנו גם מקיימים קורסים שמלמדים אחרים את החזון והורדתו לחיי המעשה. 

האם זה הולך ביחד עם נדלן? 

ברור שבניין הארץ זה מצווה גדולה וגם שליחות בפני עצמה, אבל ראש יהודי זו שליחות יותר גדולה כי התרבות, הנשמה והנפש הם הנושא העיקרי של חיינו. ובלי לדעת לאן אנו הולכים, גם המדינה תאבד את דרכה חלילה. 

בסוף כולנו יהודים והסכנה שבקרע פנימי גדולה יותר ממאבקים עם אויבינו. אם נהיה מאוחדים נהיה חזקים. אחדות איננה אחידות, אבל עלינו לחפש מכנה משותף עמוק ולא רחב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *