YisraelZeira

ישראל זעירא יו"ר "ראש יהודי": "יש צורך לגשר בין העולמות"

בראיון נרחב לאתר "בשבע" מספר מייסד ארגון "ראש יהודי", ישראל זעירא, איך הרעיון של קירוב היהדות עלה בראשו לפני עשורים: "ראיתי את הרצון והצימאון של היהודים לשמוע וללמוד תורה בבתי חב"ד בעולם וחשבתי לעצמי דווקא פה בארץ ישראל אנחנו לא מתעסקים בכך כלל".
המטרה ב"ראש יהודי" להמשיך ליצור תוכן, השראה וחוויה לקהל צעיר שמעוניין להעמיק וללמוד את הזהות היהודית.

זעירא, בעצמו תושב תל אביב שעוסק ביזמות נדל"ן למגזר הדתי והחרדי, מספר למה חשוב לפעול בלב הסצנה התל אביבית: "הרגשתי שיש צורך לחולל את השינוי בקרב הציונות הדתית ולבנות יצירת גשר בין העולמות על בסיס התורה. המטרה היא לעשות את זה בתבונה, באהבה וברגישות מתוך בחירה חופשית ולא חלילה מתוך כפייה".

ישראל זעירא מאמין שהמחסום קיים בעיקר בציבור הדתי ודווקא אלו שאינם דתיים כן רוצים להתקרב, ללמוד ולשמוע: "אנחנו רואים את זה באופן מובהק בתל אביב, שעם השנים הופכת ליותר חילונית".

"זהו חזון השליחות הציונית"

בגלל הפערים הללו, בשנה הקרובה יפתח בארגון בית מדרש לשליחי תורה בשם 'הנני'.
"יהיו בו מיטב המרצים והרבנים מהציונות הדתית ומטרתם יהיה לתת ללומדים מגוון כלים שיסייעו להם להפוך לשליחים גם באזור מגוריהם ובסביבתם. הרבנים
ימשיכו להיות אמונים על משנתו של מרן הרב קוק זצ”ל", לפי ישראלי.

לטענת ישראל זעירא, הלומדים בבתי המדרש אלו שישפיעו על הפרט וגם על הציבוריות הישראלית: "הרעיון הוא לשכפל את המודל שפועל בתל אביב כבר 20 שנה לכל מקום בארץ. זו אומנות. צריך כל הזמן להיות מעודכנים במה שאנשים רוצים לשמוע כדי להפיץ את חזון השליחות הציונית", קובע זעירא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *